Fortfarande paus, men en liten lista blev det...

Hittade denna lista hos Pysselbloggen, som hittat den hos Art[e]fact. Den var så rolig så jag kunde inte låta bli den. Det gäller att samla vuxenpoäng, så då kör jag får vi se hur det går =)

Jobb (1p) - Jodå, ett sådant har jag faktiskt
Visitkort (1p) - Nej, något sådant har jag inte kommit till än
Konferens (1p) - Nej, inte än iallafall
Bor hos föräldrar (-2p) - Inte inte
Vara sambo (1p) - Nej
Vara förlovad (1p) - Inte det heller, blir inte många poäng här känner jag
Vara gift (2) - Nepp
Skild (3p) - Nej, svårt utan att varit gift
Äga villa (2p) - Nehej då
Ha en bil (1p kombi + 1p) - JAAAA en poäng, wow ;)
Hund (1p) - Ja faktiskt, fast inte boende hos mig, men jag räknar den ändå =)
Lån (1p) - Jo
Gemensam ekonomi (1p) - Räknas hunden? Inte? Ok, nej då =)
Pensionsspara (1p) - Nix
Storhandla (1p) - Kan jag inte påstå
ICA-kundkort (1p) - Jag räknar mitt medmera kort, annars hamnar jag på noll tror jag
Använda rabattkuponger (2p) - Det händer
Äga hushållsassistent (1p) - JA! ;)
Äga diskmaskin (1p) - Nej igen
Dubbelsäng (2p) - Nej
Ha julgran på julen (2p) - En liten i plast
Gråa hår (1p) - Nej
Celluliter (1p) - Troligen
Prenumerera på morgontidning (1p) - Nej
Lösa sudoko (1p) - Ibland
Välja att inte svara i telefon (2p) - Ja!
Putsa fönster (1p) - Några gånger varje år iallafall
Svampplockning (2p) - 
Långfärdsskridskor (1p) - Nej aldrig provat
Parmiddag (1p) - Händer inte
Vinprovning (1p) - Inte det heller
Danskurs (1p) - Svaret blir negativt
Partaja till gamla 70-talshits. (1p) - Hmm, nej.
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Definitivt ett nej
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Nehej då
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Inte om bästa kompisarna ska ut
Spela Bingolotto (1p) - Nej, dit har jag inte trillat än 
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Nej, puddingstatus har han inte nått
Ha höftproblem (1p) - Nix
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - Kommer nog aldrig hända
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Till min fasa har nog tanken slagit mig nångång

Resultat: 17 poäng!

Nu vet jag inte var gränsen går, men till min besvikelse måste jag nog inse att jag inte klarar vuxengränsen för min ålder. Det gjorde ju dagen mindre deprimerande *skratt*

Ha en härlig valborg alla!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe kul test! :) Men Ernst ser väl trevlig ut, eller? ;) Trevlig söndagskväll gumman!

2007-04-29 @ 17:21:27
URL: http://lovethecountry.blogspot.com
Postat av: Johanna

Kul test! Ha en trevlig Valborg!

2007-04-29 @ 20:19:56
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: TiniTott

Anna: Ja det var lite skojigt tyckte jag =) Och ja kanske, men pudding? Nu ska vi inte överdriva ;)Detsamma till dig!
Johanna: Ja, fast jag önskar man visste vad det betydde *skratt* Trevlig valborg till dig med!

2007-04-30 @ 00:52:22
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Annika

Kul att du åxå gillade testen :) Kanske tur att man inte fick full pott för man vill ju inte riktigt se sig som vuxen ännu ;)

Trevlig Valborg!

2007-04-30 @ 10:22:58
URL: http://www.pysselbloggen.blogg.se
Postat av: TiniTott

Annika: Ja det är nog sant, alla poäng vill man faktiskt inte ha =) Trevlig valborg till dig med!

2007-04-30 @ 13:22:47
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Åsa

Kul med detta test. Jag ska se om jag får ihop några poäng:)
Trevlig Valborg!

2007-04-30 @ 21:10:41
URL: http://asalin.blogg.se
Postat av: TiniTott

Åsa: Jag håller tummarna =) Detsamma till dig.

2007-05-01 @ 15:24:31
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...