Det blev en sypuff...

kräftorKräftor blev det mycket riktigt, röda goda sådana med smarriga tillbehör. Inklusive den obligatoriska snapsen, vilket i efterhand kanske inte var det smartaste draget. Men vad 17, så sällan som det händer nuförtiden måste man ju få släppa loss lite ibland =) *skratt* En rolig helg har det varit, och utekvällen blev verkligen en utekväll med dans, onda fötter och ett antal (läs: antagligen för många) shots i baren. Tror inte jag haft en sådan utekväll på år! Man behöver släppa loss ibland, det är jag helt övertygad om, även när man passerat de trettio =) Söndagen försvann dock i soffan framför tv:n, men det var det värt.

På dagen i lördags var vi på auktion. Det fanns en hel del att slå klorna i, men man måste ju ha plats oxå. Min kompis Miss_Tiili hittade ett linneskåp i lite mindre modell som kommer att bli sååå snyggt! Och hur billigt som helst dessutom. Själv kärade jag ner mig totalt i en liten sypuff som jag hittade under ett bord. Efter lite budgivning så blev den min! Den var fylld av godbitar, som massor med sytråd, synålar, färdigstickade sockor, stickor, band, spetsar, knappar mm mm. Nu ska den bara kläs om så den passar in hemma hos mig istället för hos gammelmormor ;) men sen ska den fyllas med alla mina övriga tillbehör och pysselsaker. Perfekt att förvara allt sådant i, som tar upp annan plats annars. Jag är hur nöjd som helst =) Och sen var det hur roligt som helst att gå igenom den och se alla gamla etiketter mm som är ganska så underbara med sina bilder och så. Riktiga husmorsbilder är det =)

sypuff


Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Marina

Jag förstår att du fastnade för den!
Ja, nytt tyg skulle ju inte vara fel;-)
Ha d gott!

2007-08-28 @ 07:11:47
Postat av: Jimmy

Nejdu, kräftor är och förblir VATTENSPINDLAR, så de KAN INTE vara goda! :)

2007-08-28 @ 13:08:56
URL: http://www.huskan.dk
Postat av: Vicke

Låter som en toppenbra helg och vad gott med kräftor!
Vilken fin sypuff du fyndade på auktionen och jag tyckte faktiskt att även tyget var fint;) Passande puff till dig som är så pysslig!
Kram

2007-08-28 @ 22:17:06
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: TiniTott

Marina: Ja visst är den härlig på nåt vis =)
Jimmy: Du har bara inte fattat charmen med de små liven ;)
Vicke: Ja visst passar den mig? Tycker det jag med. Jo tyget är faktiskt lite skoj på nåt sätt, men det känns lite inbott, så jag vill ha nåt fräschare känner jag. Annars kanske det hade fått suttit kvar =)

2007-08-29 @ 01:10:24
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Liza

Precis en sådan sypuff står i min hall omklädd med fårskinn (mammas gamla fårskinnspäls)!!! Kommer att bli kanonfin med annat tyg!
KRAM!

2007-09-02 @ 19:37:42
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Tobias

Hitta kvällens krog på krogguiden. Perfekt tjänst!

2009-10-09 @ 19:29:21
URL: http://krogguiden.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...