Bokrean 2007

Det är ju några stycken nu som bloggat om Årets Bokrea, och även jag hade förberett ett inlägg om detta, även om mitt kommer efter er andra. Men kanske kan det finnas något tips som ingen annan tagit upp.

Bokrean 2007

Jag har lagt in en förhandsbeställning hos Bokus, har blivit via nätet jag handlat de senaste bokreorna eftersom det inte finns någon bokhandel här där jag bor. Dessutom ligger de faktiskt lite billigare än bokreorna i butik. Fast någon bok blir det kanske på den "riktiga" rean i butik med, om det finns något fynd kvar när jag har tillgång till en sådan. Det är ändå en speciell känsla att gå där i butiken och leta bland böckerna.

Mina favoriter som har klickats hem från Bokus är:

Bo i Köket: skapa ditt önskekök.  Jag har en av dessa tidigare som heter Bo Praktiskt, som jag tycker är kul att bläddra i och som ger många bra tips. Därför måste jag även testa denna, för köket vill jag ändra på på något vis, men vet inte riktigt hur. Men kanske kan denna bok hjälpa mig på traven.

En gränslös kärlekshistoria är skriven av författarinnan Aino Trosell, och handlar om hennes samt släktens uppväxt i Malung. Tycker väldigt mycket om hennes andra böcker, och denna hade de som följetong på radion förut, och jag fastnade direkt. Beskriver mycket bra hennes uppväxt samt livsförhållandena på den tiden här i bygden där jag bor.

Svart Fjäril av Anna Jansson.  Jag älskar hennes deckarböcker, fantastisk spänning som jag nästan sträckläser för att de är så svåra att lägga ifrån sig.

Rensa i röran med Feng Shui av Karen Kingston åkte direkt ner i kundvagnen efter att Jenny på bloggen Jennys Hem och Harmoni tipsat om denna. Feng Shui intresserar mig mycket, och jag behöver definitivt rensa upp. Så denna ska hjälpa mig med det tänkte jag.

Enkla projekt för Trädgården. Verkar vara en rolig och idérik bok om pyssel för trädgården hemma. Fast denna är mer tänkt som present än till mig själv. Men jag kommer nog läsa igenom den själv med, för sådana här små tips älskar jag.

Bosses Bästa  Jag har alltid varit väldigt förtjust i Bosse Rappnes härliga tips när han var med i Äntligen Hemma, så när nu boken med hans bästa tips fanns på rean fick den åka ner i korgen. Tillägg: Såg dock nu att den är tillfälligt slut, så den är inte kvar på rean. Den är tyvärr inte heller på rea på AdLibris.

Städa! av Estrid Bengtsdotter och Lotta Kühlhorn åkte tillsist ner i korgen efter tips från Isabelle på Fixa o Dona. Låter som en otroligt inspirerande bok för något som egentligen är ett tråkigt måste.

Andra som skrivit om bokrean är tex Cleopethra, Sara och Johanna.

Bild: Eget kollage med bilder från bokus.com

Kommentarer
Postat av: ♥ Sessan ♥

Det där med bokrea är alltid lika roligt. Synd bara för i år fick man ingen katalog från stans bokhandel i brevlådan. Så jag kommer nog beställa från internet istället. Tack för boktipsen!

2007-02-26 @ 21:35:16
URL: http://blogg.passagen.se/zezziz
Postat av: Virra

Anna Jansson gillar jag också. Har iofs bara läst de 3 första, men jag har alla hemma utom den senaste. Vet inte varför det inte blivit av att jag läst dem.

Rensa i röran... vet jag att jag läste för ett antal år sedan och tyckte den var väldigt inspirerande. Men jag kan inte påstå att jag levt
efter boken direkt. Är lite av en samlare..

Enkla projekt... tror jag att jag lånat på biblioteket och jag har för mig att jag tyckte den var bra.

Brukar alltid göra upp en lista på alla böcker jag vill köpa, men i år blir det nog inte så mycket tyvärr. Men visst är det en härlig känsla att komma hem med sin bokkasse med fynd :)

2007-02-26 @ 22:47:26
URL: http://virrashus.blogg.se
Postat av: Isabelle

Så STÄDA inhandlades... den är faktiskt väldigt bra, även om man inte är förtjust i städning. :-)Lättläst och riktigt inspirerande. Jag har tyvärr inte "hunnit" shoppa nåt på nät-rean. Inte än i alla fall... men är riktigt sugen på några inköp av inredningsböcker och barnböcker. Vi får väl se om det blir något.

2007-02-26 @ 23:00:18
URL: http://fixaodona.blogg.se
Postat av: Thea

Ja men där är den ju- Rensa i röran som Jenny tipsat även mig om. Den har jag ju tänkt köpa!!
Kul att se hur den ser ut och att den är på rean.
Thea

2007-02-26 @ 23:16:29
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: saravillfara

Idag klickade jag hem både Städa! och Rensa i röran, precis som dig, fast från Adlibris.
Imorgon fortsätter jag shoppingen hos Bokus. Härliga rea!

2007-02-26 @ 23:19:23
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Lisa

Rensa i röran är nått som skulle behövas här! Ska se om jag hittar den. Tack för tipset!

2007-02-27 @ 09:15:23
URL: http://mittlillahus.blogspot.com/
Postat av: Helena på Roomservice

Ska sluta lite tidigare idag och gå på bokrea!

2007-02-27 @ 14:04:34
URL: http://roomservice.blogg.se
Postat av: tina

Bra boktips du ger!! Imorgon blir det ett litet besök på stan och bokrean!! ha det bra!!
Tina/ :)

2007-02-27 @ 22:27:54
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag va på bokrean förut och köpte bla Rensa i röran. Den verkar lättläst och bra tycker jag. Tack för tipsen!

2007-02-27 @ 22:50:24
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: petra

jag var på bokrea men jag tycker det är så himla svårt att gå där och titta på alla dessa böcker om man inte vet vad man vill ha förstås. Tusentals böcker uppstaplade överallt. Jag gick in på bokia på nätet och satt i lugn och ro och beställde mina. Jag beställde oxå städa boken, får se om det hjälper med lite ny inspiration. Latmansträdgården och energitjuvar + lite andra hamnade i min varukorg. 10 kr i frakt + att böckerna var faktiskt 20-30 kr billigare/st på nätet än i affären. Så det känns som man gjort en mycket bra affär. haha. ha det gott
ps. fin sida du har, länkar till dig om det är ok?

2007-03-04 @ 12:46:12
URL: http://petram.blogg.se
Postat av: Olaffanny

interesting site! cool design! To the author respect and honour! :-)

2010-01-22 @ 13:07:19
URL: http://olaffanny.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...