Från Loppis till Blompall

För ett tag sen skrev jag om lite loppisfynd jag gjorde, bland annat om denna pall. Den såg inte mycket ut för världen där den stod i hyllan, men mitt pysselsinne började genast rotera när jag såg den och en idé föddes. Så för de 10 kr den kostade fick den följa med mig hem.

Nu har den oxå blivit tillpiffad enligt planerna så jag tänkte visa er resultatet. Först genomgick den lite slipning och putsning, för att sedan målas vit. I min pappas garage kan man hitta det mesta man behöver, och mycket riktigt hade han även sånt stålband hemma som jag var ute efter. Tror det normalt kallas hålband/montageband som används till att tex montera ihop bräder där man inte kan spika, eller för upphängning och sådant. Men mina tankar gick längre än så =) För mig illustrerar det istället spetsband, så det spraymålades vitt och fästes runt kanten på blompallen. 

Nu var den egentligen klar, men i min skaparglädje satte jag mig även och gjorde ett litet pärlband som jag fäste runt kanten sedan. För lite extra glans. Så från blå, sliten trist liten pall pryder den nu mitt fönster som charmig blompall.

Från Loppis till Blompall...


Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Johanna

Va duktig du är!! Den blev verkligen jättefin!! =)

2007-02-24 @ 17:06:27
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: TiniTott

Johanna: Tack så mycket =)

2007-02-24 @ 22:03:31
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Lindie

Nu har du varit så där duktig igen...precis som jag önskar att jag också var! Mycket fint!

2007-02-27 @ 22:33:59
URL: http://lindielay.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...