Ikeashopping: Förvaring

Helgens lördagsutflykt var som alla gissat; en tur till IKEA. Nu var det ett litet tag sedan jag var där så det var skojigt att gå runt och kika. Det var ganska mycket folk dock, så man kunde inte strosa exakt i den lugna takt man ville och kika in allt. Men jag fick iallafall tag på så gott som allt jag hade tänkt mig. Temat för dagens shopping var Förvaring, för nu ska det bli lite rensning hemma. Eller rättare sagt, en liten rensning som förhoppningsvis ska leda till lite mer organiserad förvaring. Jag bor som tidgare nämnts i en etta, och eftersom utrymmet som var tänkt som "förråd/klädkammare" är ett sovrum nuförtiden, så återstår två klädgarderober och en städskrubb till förvaring. Dessutom är jag en helt vanlig tjej, vilket är så gott som liktydigt med att mina två klädgarderober inte tillåter annan förvaring än just: Ja just, kläder och skor. Och eftersom jag inte längre är runt tjugo så har jag även hunnit samla på mig lite saker så det gäller att fixa finurlig och smart förvaring. Mina förvaringslösningar uppdateras med jämna mellanrum, och nu har jag alltså kommit ytterligare ett steg fram. Så under veckan sker Projekt: Snygg och organiserad örvaring. Får väl se hur det går =) På IKEA inhandlades alltså nedanstående saker till förvaringen, plus lite smått annat för att förgylla (?) hemmet.

Förvaringstema

Lampan LAMPAN i vitt, är tänkt som mysbelysning i sovrummet (dvs förrådet). Finns inget fönster in dit så det är ganska mörkt. Har även snickrat ihop små hyllor till sovrummet i helgen, bild kommer senare.

SKUBB förvaringsfack plus lådor till denna, som blir förvaring i  hallgarderoben. Lådorna var till familypris just nu, så det blev två packar. En till förvaringsfacket och en som jag tänkte ha till skärp mm. 

KASSETT, lådor för Dvd. Dom dräller ju överallt snart tror jag =) 

BASTANT korg. Ska bli förvaring i badrummet bland annat.

Lådorna LYCKEBY. Dessa har jag alltid gillat men tyckt de varit lite för dyra (129:-) när det funnits billigare. Nu fanns dessa till erbjudande under helgen för endast 49:-, så då kunde jag ju inte annat än slå till =) 

Vasen VAS har jag alltid tänkt köpa, men när jag stått och tittat på den har jag alltid tänkt; Behöver jag verkligen den? Och sen lagt tillbaka den. Nu slog jag till. Eftersom jag märkte häromveckan att jag har ingen riktig tulpanvas. Så tydligen behövde jag den =) 

PANNÅ tablett ska fungera som en liten "duk"¨på soffbordet har jag tänkt mig.

De små söta vaserna FÄRM har jag två av sedan tidigare, nu fick även en tredje åka ner i vagnen.

Linnetyget AINA i naturfärg ska bli kudde samt köksgardin så småningom har jag tänkt.

Vajern DEKA kan alltid vara bra att ha till det låga priset 39:-. Eventuellt blir den gardinhängare.

Flera KASSETT lådor, dessa ska hjälpa mig få undan lite pärmar och annat är det meningen.

Glömde en sak i collaget, HÅBOL lådor, dessa ska förflytta alla sällskapsspel till ett lämpligare förvaringsställe än vad de har nu.


Så nu ska det blir ordning och reda. Förhoppningsvis iallafall =) Återkommer med resultat.



Edit: Insåg först nu när jag själv såg collaget att shoppingen verkligen gick i det svart/vita tecknet, så modern jag känner mig *skratt*

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att se vad du shoppade på IKEA! Det va ett tag sen jag va där, men är riktigt sugen på att åka dit, så jag hoppas att det blir ett besök snart. Vi verkar va i samma situation du och jag. Jag bor också i en etta och har min klädkammare som sovrum. Tycker det är så skönt att få undan sängen från vardagsrummet och ha ett sovrum. Men problemet är att jag har så lite förvaringsplats då. Har bara 1 garderob och 1 städskrubb. Och det räcker verkligen inte till mina kläder och saker!! Har köpt mig en stor byrå, så nu får kläderna plats, men det är på gränsen. Jag har också satsat på mycket lådor för att få undan saker på ett snyggt sätt.

2007-02-20 @ 09:52:56
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: art[e]fact

Åhå, det blev en hel del! :) Ska bli kul att se hur allt blev sen! :)

Trevlig fettisdag!

2007-02-20 @ 19:58:06
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Vicke

Vad kul att få se vad du shoppat och vad skönt att få så mycket bra förvaringslösningar:)

2007-02-20 @ 23:04:33
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: TiniTott

Johanna: Vad roligt att vi har det lite lika. Vi får byta förvaringslösningar tror jag *skratt* Nyfiken på hur du har det i ditt sovrum tex, jag får knappt plats med något annat än sängen.
Art: Ja det blev ju det =) Vad kul att du vill se, det kommer =)
Vicke: Ja det känns härligt, bara tanken på lite mer ordning skänker ett visst nöje =)

2007-02-20 @ 23:27:31
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Johanna

Ja, vi får byta förvaringslösningar! =) Du kan ju säga till om du kommer på nått bra! Så är det för mig också, jag får knappt plats med något annat än sängen inne i sovrummet. Jag ska fixa iordning där inne och sätta upp en hylla ovanför sängen. Har du nån bra lösning därinne?

2007-02-21 @ 13:00:28
URL: http://inredning.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...