Inspiration Januari

För mig är Januari en vit månad, eller ja iallafall i normala fall =) Vit i form av snö alltså ;) Fast de sa faktiskt på vädret idag att det skulle komma snö ikväll och inatt. Det är väl bara att hoppas, för nu vill jag verkligen ha vinter. Är sugen på att få ställa mig på skidorna och susa nerför backen och dricka varm choklad på toppstugan. Men eftersom jag bor bara ett par kilometer ifrån blir jag lite kräsen, just nu är det bara kanonsnö och jag vill allt ha en del natursnö i backen först. Man blir lite så när man bor så nära året-runt har jag märkt, man har ju förmånen att välja före och väder jämfört med alla turister som har betalat för sin vecka och vill ha lite valuta för pengarna.

Iallafall så har jag tittat runt lite på nätet efter lite januari inspiration och samlat ihop litegrann som kan hjälpa mig att nå lite av den känslan iallafall. Även om mitt tema är vintervitt så har det smugit sig in lite mörka toner med, för att blanda upp det hela.

Inspiration Januari

Den härliga fruktskålen från Koziol skulle jag gärna ställa på mitt soffbord. Denna hittade jag hos favoritsaker.se.

Stolen Satir från IKEA har jag haft ögonen på ända sedan jag såg den i Saras inspirerande inredning. Tyvärr har den dock inte funnits inne när jag besökt varuhuset.

I Sias vårkollektion kan man hitta dessa vintrigt vita ljuslyktor.

Handdukarna från Ellos har precis de färger som jag vill ha i mitt badrum, vackert vita med fina färgade ränder.

Fina svartvita brickor från Granit skulle kunna ge lite av den svartvita trenden.

De små vaserna Färm, oxå dom från IKEA har jag alltid gillat. Ett par av dem finns redan i min ägo, men det kommer troligen bli fler.

Det underbara tyget Staden från Spira ligger högt på min vill-ha lista, tyvärr finns det inte i någon butik i min närhet. Någon som vet om det finns på nätet?

En av IKEAs nyheter är brickan Avsats gjord av Agneta Livijn, som oxå designat muggarna Maräng.

Vackert vintervita gardiner med ornament mönster hittade jag via Ellos. Riktigt snygga tycker jag.

Dessa läckra krukor/vaser från Cult Design skulle jag mer än gärna ställa fram i mitt vintervita hem. Eller ja, när det blir vintervitt iallafall.

Eftersom jag oftast ligger ett halvår efter alla andra har jag nu blivit helt betagen i kvistar med belysning, men nu är det ju tyvärr så att överallt där jag letat är de slut. Så gott som. Dessa hittade jag hos Ellos, och ju mer tiden går desto större är nog risken att de snart blir hemklickade.

Dörrmattan Star från Mio är även den en favorit. I min lilla hall som jag just håller på att tillföra vita accenter till skulle den passa perfekt. Visserligen har jag en dörrmatta som är riktigt fin i naturmaterial, men visst kan man väl byta ut även dom? =)

Krukorna Kardemumma från IKEA passar även de in i mitt vintervita tema tycker jag. Enkla med fina mönster.

Sen till sist, men inte minst, fårskinnet Ludde. Otaliga är de gånger jag vandrat förbi med en drömmande blick, men ännu inte tagit mig råd. Men en dag..... en dag ska det bli mitt ;)

Så det återstår väl då att se ifall något av min inspiration blir verklighet. I annat fall vem vet, kanske kan jag även inspirera någon annan.


Bild: Eget collage med bilder från ovanstående företag

Kommentarer
Postat av: Nina

Kvistarna med belysning såg jag för några dagar sedan, jag är såååå sugen. :) Fårskinnet är också på min önskelista till nya lägenheten. Nåja, det får nog vänta ett tag till.

2007-01-11 @ 22:46:10
URL: http://ninus.webblogg.se
Postat av: Vicke

Vilket superfint vinterkollage:)
Har kvistarna och de små vita vaserna;)

2007-01-11 @ 22:46:32
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Tina

Nina: Mmm de såg verkligen superfina ut =)
Vicke: Tackar tackar =) Det förvånar mig inte, tror du har allt jag vill ha snart ;) Kanske jag bara ska flytta till dig istället? *skrattar*

2007-01-12 @ 10:15:30
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...