Man har inte roligare än man gör sig.

Är ju faktiskt egentligen ett helt sant påstående. Jag måste faktiskt erkänna att jag tycker det är roligt att göra snögubbar, trots att jag passerat 30-strecket och inte har några barn som ursäkt ;) Istället använder jag min hund, som ursäkt alltså, inte för att bygga snögubbar av *ler*

Han fullkomligt älskar att hoppa sönder stora snöhögar som jag gladeligen rullat ihop åt honom. För självklart gör jag ju dom åt honom tycker han, vem skulle jag annars göra dem åt? Nej, anledningen måste vara att han ska få hoppa sönder dom. Så de första försöken till årets snögubbe brukar oftast resultera i hoptrampade snöhögar. Det är ju extra roligt när matte har satt ihop en jättesnöklump på höjden med, då kan man ju hoppa riktigt högt och sparka ner den. Och matte bygger snällt upp den igen så jag kan göra samma sak. Jo.... min hund måste tycka att jag är världens bästa lekmatte ute i snön. Fast när jag äntligen lyckats få till kroppen på snögubben för tredje gången är det inte riktigt lika skoj när det kommer något stort grått och susar förbi en och slänger sig i luften och riktar in en passande spark mitt i magen så allt blir snömos igen. Fast jag måste väl även erkänna att lite kul är det ändå faktiskt. Att se vovvens lycka när han raserat ännu en snöleksak som matte satt ihop.

Fast tillslut brukar vovven tröttna på att hoppa sönder snöklumpar och sysselsätter sig med något annat, och då får matte göra klar sin snögubbe ifred. Snögubben nedan lyckades tillslut uppstå i helgen vid en liten tur till mina föräldrars pågående sommarställe. I brist på de vanliga tillbehören som morot, halsduk, stenar mm fick det bli en naturinspirerad snögubbe med nyponknoppar, kvistar och gräs. Hatten blev en gammal tallrik som låg i den gamla stugan och skräpade. Men snögubben är lika glad och nöjd för det =)

Snögubbe

Sommarstället är ett gammalt efter min farfars farfar som ingen rört på säkert 30-40 år, så det ligger en del skrot kvar. En dag är det meningen att det ska återuppstå i beboeligt skick men än så länge finns bara barack, friggebod och förråd. Det gamla huset står kvar men är väldigt raserat. Det kommer troligen ett reportage om stället vid senare tillfälle.


Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh, jag skrattade högt!!! Jag älskar också att leka i snön, jag brukar tvinga med någon lika "ung" kompis, för det är alltid roligare att vara fler. :) Din hund, vilken underbaring, undrar just hur han tänker när han tar sats och sparkar ner den. *skrattar*

2007-01-17 @ 12:10:51
URL: http://ninus.webblogg.se
Postat av: Tina

Ja men det är ju kul =) Ja man kan undra vad som far genom hans huvud i det ögonblicket, skulle vara intressant att veta.

2007-01-17 @ 13:33:56
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Anonym

Bra, man ska ha barnasinnet i behållning, då lever man längre är jag övertygad om.
Thea

2007-01-17 @ 19:11:02
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Aboutmadrit

thank-you for the good and valuable information on your site

2008-02-18 @ 19:01:08
URL: http://aboutmadrit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...