3 X IKEA

Jag tror jag har slagit ett personligt rekord. Tre IKEA besök på tre olika varuhus på fem dagar. Tror faktiskt inte jag har lyckats med det tidigare. Jag vet att jag av olika anledningar varit på samma IKEA varuhus tre gånger samma helg *ler* men definitivt inte tre olika. Undrar när man börjar få stamkundsrabatt? Tycker det är många av oss här på bloggen som borde nå upp till den statusen snart =)

I alla fall, hur kommer nu detta sig då? Jo sagan började så här...

Förra fredagen, den 9:de mars, åkte jag till Örebro och till min kompis Jimmy som skulle följa med mig på Melodifestivalen nästa dag. Eftersom jag inte hade något speciellt för mig under den kvällen (Jimmy var på Jill Johnson) så åkte jag ut till IKEA. Vid det här laget hade jag ingen aning om de andra två besöken, så min tanke var att jag kan ju inte missa Ikea nu när jag är i stan. Strosade lätt runt där i lugn och ro, inte så mycket folk på fredag kvällen. När jag gått igenom halva varuhuset och fortfarande var tomhänt började jag undra om detta verkligen var möjligt. Skulle JAG komma ut tomhänt från Ikea? Gud bevare mig, hur kan det gå till? Men bara någon minut senare ändrades det läget tack och lov. Servetter för 5:- per förpackning var helgens erbjudande. Ja men visst servetter går alltid åt, och i läcker vårgrön färg kunde jag ju inte låta bli. Och där bröt jag troligen någon gräns, för nu var det inte längre svårt att hitta saker att stoppa ner i kassen =)

Ikea Kungens Kurva

Dessvärre saknade jag ändå en sak när jag klev ut från varuhuset, stolen Satir. Varje gång jag varit på IKEA har jag med iver letat igenom dekorationsavdelningen efter denna, men aldrig har den stått där. När jag sedan på kvällen/natten skulle krypa ner och sova inför den stora dagen så spirade en tanke upp i mitt lilla huvud. Hmm vi kommer in i Stockholm från Södertälje hållet, men jisses där ligger ju Kungens Kurva! Upp ur sängen, in till datorn, knappa knappa knappa och JAA! Stolen finns på Kungens Kurva. Jimmy skulle inte ha ett dyft att säga till om, fanns bara minuterna över skulle jag dit. Stolen skulle bli min! Och mycket riktigt den blev min. Kommentaren från min vän att var det bara den du skulle ha?! bortser jag helt ifrån. Att vi sedan hade åkt rulltrappa upp och rulltrappa ner för att komma till rätt våningsplan och avdelning spelar mig ingen roll, jag hittade ju stolen ;) Med ännu större lycka fortsatte nu resan mot Globen... Men jisses vad stort det var, jag har aldrig varit där tidigare. Ett IKEA i fyra(!) plan, nästan övermäktigt ;)

Ikea shopping

Shoppingresultat IKEA Örebro/Kungens Kurva: 
RINGUM matta i grönt 79:-
GALEJ värmeljushållare 25:-
VILDBÄR duschflaska 9:-
SATIR stol 59:-
SOARÈ tablett 25:-

Något som förvånat mig under besöken är att vissa priser på IKEA Örebro är lägre än på andra Ikeavaruhus. Jag trodde alla skulle vara lika så länge man var i Sverige? Tex mattan Ringum kostar 89:- på andra varuhus. LUDDE fårskinn kostar normalt 359:- men i Örebro kostar det 299:-  Någon mer än jag som märkt avvikelser?

Ikea G?vle

Efter ett par "vilodagar" var det så dags igen. Ikeakvällen var inbokad sedan tidigare, men jag hade varit osäker på om jag verkligen skulle åka dit. Jag hade kommit hem igen, och IKEA i Gävle ligger ändå tre timmar bort enkel väg och med ca 80 mil körda de senaste tre dagarna var jag inte direkt sugen på att sätta mig i bilen igen. Men med en bror i Falun, 7 mil från IKEA, bestämde jag mig för att åka och samtidigt få umgås lite med min bror. Anledningen till denna resa var en familyinbjudan till en IKEAkväll där man berättade lite om varuhusets bakgrund och historia, hur själva tänket var, och hur man jobbade på IKEA Gävle. En rundtur ingick med, både i butik samt på personalavdelningar. Sedan skulle man få köpa boken om IKEA för 10:-.  Inte heller härifrån kom jag såklart ut tomhänt =) *skratt*

Ikea shopping

Shoppingresultat IKEA Gävle:
HANNELE metervara turkos 49:-/m (mycket mer turkos i verkligheten)
BERTA metervara blå/vit 59:-/m
KNASTER stendekoration 15:-
SALONG skål 69:- (reapris, normalt 119:-)
FRAGIL vas turkos 29:- (står nu i mitt badrum fyllt med sten)
FLORERA blockljus 20:-

Träffen här var väldigt intressant och jag fick veta en hel del saker jag faktiskt inte visste, tex hur man tänker när man inreder rummen, och hur de sedan följs åt genom hela varuhuset. Jag tänkte berätta mer om det, men det blir i nästa inlägg. Detta blev redan lite långt, så jag ska inte trötta ut er med allt på en gång =)


Bilder: Privat - TiniTott samt produktbilder från ikea.se

Kommentarer
Postat av: Lilla My

Vad härligt att vara på resande fot ett tag.Låter som en rolig resa med melodifestival och allt

2007-03-17 @ 17:56:07
URL: http://bibbi.bloggspace.se
Postat av: Isabelle

Kul med så många IKEA-besök. Själv ska jag till IKEA 2 gånger nästa vecka. Kul! Ska bli intressant att få höra mer om "IKEA-tänket" i ett annat inlägg. Trevlig helg!

2007-03-17 @ 19:07:25
URL: http://fixaodona.blogg.se
Postat av: cleo

Mitt rekord är två IKEA besök på en dag! :-) Dwet var slut på IKEA Kållered, så då blev det IKEA Bäckebol istället. Har Du kollat med Vicke och Sara om någon av dem kan slå Ditt rekord? :-)

2007-03-17 @ 20:32:19
URL: http://cleopethra.blogg.se
Postat av: TiniTott

LillaMy: Ja det har varit trevligt, men skönt att kommit hem nu med =)
Isabelle: Trevlig helg till dig med! Ja det var skoj, hade gärna utforskat Kungens Kurva lite mer, men det kommer säkert fler tillfällen =)
Cleo: Inte illa det =) Haha nej har inte kollat med dem än, men jag tror jag ligger farligt till där ;)

2007-03-17 @ 20:36:25
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Malin

Jasså är IKEA i Örebro billigare, det gillar jag :) Hade du inget att göra när du var i Örebro...hallå du skulle ha hört av dig :) Verkar som du hade en jättebra kväll på melodifestivalen och på alla IKEA-besök.

2007-03-17 @ 22:44:08
URL: http://mrsmalinski.blogg.se
Postat av: Lisa

jag svimmar...ikea OCH melodifestivalen...ojojoj så orättvist...

2007-03-17 @ 23:15:15
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Zassi

Hahaha... Jösses tre IKEA!! Det var inte dåligt.
Men att dom hade skillnad i pris kunde man ju aldrig ana?!

Nää, nu är jag trötter... tror kudden ska få sällskap.
Ha en skön söndag :)
Kramiz//Z

2007-03-17 @ 23:29:42
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: TiniTott

Malin: Japp gillar jag med, är oftast dit jag är =) Och att jag inte tänkte på det, lägger det på minnet till nästa resa =)
Lisa: Ja ibland blir det bara precis som man vill =)
Zassi: Hehe nej jag är ganska impad av mig själv ;) Trött här med, uppe alldeles på tok för sent. Ha en skön söndag du med =) kramkram

2007-03-18 @ 01:40:56
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Underbart med så många IKEA-besök, och vad mycket fint du hade hittat. Blir sugen på att ta en tur ut till Birsta nu på en gång:-) Inte illa att hinna med tre olika IKEA. När jag flyttade till Sundsvall var jag på IKEA varje dag första veckan och varannan andra veckan, men det var ju ett och samma IKEA förstås.;-) Ha en bra dag!

2007-03-18 @ 10:34:07
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: cleo

Vill bara önska Dig en alldeles underbar söndag! :-)

2007-03-18 @ 12:03:42
URL: http://cleopethra.blogg.se
Postat av: Thea

Det där är mina takter det, så mkt Ikea som möjligt=)=).
Fast jag är inte i närheten av så många olika Ikea på så kort tid. Finfina saker du visar. Ska till Ikea i veckan, härligt!!

2007-03-18 @ 14:45:48
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Vicke

*Fniss* Tre Ikeabesök på din resa ja du är nog värre än mig;)
Låter som om ett riktigt underbart äventyr både Ikea och så melodifestivalen också förstås!

2007-03-18 @ 21:48:29
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: TiniTott

Scaniatjejen: Haha även om det var samma varuhus var det verkligen inte illa jobbat med varje dag första veckan =)
Cleo: Tack så jättemycket, detsamma till dig =)
Thea: Ja man lär ju ta chansen ;) Hoppas du hittar några härliga fynd på din Ikeatur.
Vicke: Hihi vete katten om det går ;) Men kanske nafsar dig i hälarna iallafall ;)

2007-03-18 @ 21:59:09
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Johanna

3 Ikeabesök på 5 dagar slår jag inte. Det va länge sen jag va där nu, alldeles för länge sen enligt mig =) Får nog bli ett besök där snart! Fina saker du köpte!

2007-03-19 @ 10:43:02
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: TiniTott

Johanna: Hoppas du kommer dit snart =) Tack så mycket.

2007-03-19 @ 23:02:16
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...