Tagen! och utmaningen går vidare...

Lindvallen

Jag älskar utmaningar, så när denna kom från LovingHulu, Thea, Tina och Lilla My är det klart jag är med. Lite trixig dock, men tankenötterna har jobbat så hårt de kunnat för att få fram underliga och egendomliga saker om mig själv.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Så då kör jag...

1. Jag är fullkomligt galen i smurfar och samlar på dessa små, blåa figurer. Det kan inte vara vilka som helst, utan det ska vara dessa i hård gummi (eller vad de nu är av) som är ca 5 cm höga (eller hur var det, tre äpplen?), och kommer från Peyo. Alltså originalsmurfar och inga halvbra kopior.

2. Jag kan inte svälja tabletter, bara de som är pyttepyttesmå. Det är helt omöjligt, hur mycket jag än försöker fastnar de bara i halsen och jag får hosta upp dem. Redan när jag var liten fick mina föräldrar mosa min medicin och lägga den i nyponsoppa. Tabletter krossas fortfarande men tas numera med yoghurt. Men tack o lov har apoteket numera en tablettkrossare som fixar det på sekunder.

3. Jag har varit ett dansbandsfreak. Jo det är faktiskt sant =) Jag och en kompis var ute och dansade minst en gång i veckan, och drog oss inte för att åka 20-25 mil enkel väg om det var ett visst band som spelade. Bland annat resulterade detta i att vi blev tjenis med Barbados och varje gång Magnus Carlsson såg oss kom han halvspringandes över golvet med armarna utbredda och ropade "Kramkalas!!" Detta är dock en bana jag numera har lämnat och troligen Magnus med *skrattar*

4. Jag tror jag har fått en talang för att fixa nya saker till de lägenheter jag bor i, dvs när det gäller inventarierna. Följde med en kompis en gång till bostadsbolaget för att hon skulle be om ny duschupphängning för den var trasig. Jag ville oxå byta ut något så jag beslöt mig för att gnälla lite på min gamla spis. Plattorna var varma väldigt länge efter avstängning så det var mitt "klagomål". Ett par dagar senare ringde vaktmästaren och skulle komma och titta på spisen. En vecka senare hade jag en splitter ny =) I min nuvarande lägenhet hade jag länge varit trött på badrummet. Ringde bostadsbolaget och frågade lite fint om det fanns någon planering när badrummet skulle renoveras. Eller om de annars kunde komma och titta eftersom vissa tapetkanter börjat släppa så det inte skulle bli någon vattenskada. Nu har jag ett helt nyrenoverat badrum =)

5. Jag är fullkomligt livrädd för myror. Kan inte stå still ens i en sekund om det är myror på marken där jag är, då får jag panik. För något år sedan jobbade jag som tågguide på Inlandsbanan, där jag tog med resenärerna ut för att titta på ett gammalt björnide, som idag är en myrstack. Det var inte roligt. När jag var yngre var vi på semester i Lysekil varpå jag upptäckte myror i bilen efter en liten utflykt. Jag satt på helspänn hela vägen tillbaka till stugan, och väl framme rusade jag till bassängen för att bada av mig ifall någon skulle ha fastnat någonstans på mig. Varje plagg gicks igenom noggrannt.

6. Jag har ätit både hundchoklad och hundkex. Men inte för att mitt chokladbehov är så stort, utan det berodde på att en kompis till mig när jag var liten bjöd mig på choklad. Vilket jag älskar, så jag åt förstås. Hundkexet var frivilligt dock. Om det nu var så gott som hunden verkade tycka, då måste jag ju bara prova. Eller? Var inte så lastgammal då heller ska tilläggas =)

Pust, detta var knivigare än vad jag trodde när jag började, vilket var igår kväll *ler* Men tillslut fick jag ihop sex stycken saker. De jag utmanar vidare är: Emmali, Johanna (Inredning& Pyssel), Nina, Vicke, Huskan och Anna (Tiili).


Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Nina

Skoj! Sätter igång direkt efter Lost! :)

2007-03-07 @ 20:57:39
URL: http://ninus.webblogg.se
Postat av: Thea

Hihi, rolig läsning!

2007-03-07 @ 23:04:21
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Vicke

HÅller med rolig läsning och jag har antagit den:)

2007-03-07 @ 23:31:16
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Johanna

Rolig läsning! Jag har valt att inte anta utmaningen den här gången. Detta eftersom jag vill att min blogg ska handla om inredning och annat, men vill inte att den ska handla om mig. Plus att jag just nu inte heller kan komma på sex saker, för inte gör väll jag underliga saker? =) hihi jo det gör väll alla. Men kanske en annan gång =) Ha en trevlig dag!

2007-03-08 @ 10:05:50
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: TiniTott

Johanna: Helt ok =)

2007-03-08 @ 14:14:24
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...