Gardell i högform

gardell
Klockan 20.00 i lördags i Örebro Konserthus klev han in på scenen, och sen var det full fart i två timmar. Skrattade nästan så tårarna rann och stundvis började de nästa trilla pga de underbart, tänkvärda texter han författar. Ensam på scenen levererade han de mest underbara sketcher på rad uppblandat med egna sånger som flög direkt in i hjärtat. En show helt klart värd pengarna och mer därtill. Inledningsvis delade han ut regnskydd till de som satt på första rad, sedan gick han bakom scenen och kom tillbaka med två hinkar fyllda med vatten. Gissa vad som hände sen. Jodå, de fick sin beskärda del av det blöta =) Jag satt dock lite längre bak så jag klarade mig ;) Gardells humor i ett nötskal; ett bra exempel är mannen på första rad som inte satte på sig sitt regnskydd, vilket han genast uppmärksammade. Jonas hämtade en skopa vatten och ställde sig framför honom och sa "Du får lite försprång, jag räknar till tre". Och hur lätt är det att få på sig en regncape under press? Jonas räknade glatt till tre, slängde sedan skopan över mannen och ropade: "Ha! För sent!", med ett stort leende på läpparna. Jonas Gardell i hög form är det jag kan säga om showen, helt underbar var den. Han uppträdde i olika skepnader mellan varven, bland annat som mellanmjölk, Fröken(?) Sverige och showen startades med en äldre, konservativ dam från Konserthusets vänner. Hon ville minsann varna för att det skulle bli snusk under kvällen, så vi hann gå om vi ville ;)Skämten om Mark fanns givetvis med som alltid, denna gång nämnde Jonas bla huset som Mark ärvde efter en gammal dam. Ett stoooort hus ska tilläggas, som dessutom behövde totalrenoveras. Enligt Jonas var det första Mark sa efter han ärvt huset: (uttalas med finlandssvensk dialekt) Åhh, nu måste jag skaffa igelkottar!

Det här var min tredje show med Jonas Gardell och jag älskar honom bara mer för varje gång. Jag beundrar honom mycket. Skulle jag poängsätta den på en skala mellan 1 och 5 blir det en klar 5:a. Gillar Du Jonas Gardell, missa inte showen Tillfällig gäst i ditt liv som han turnerar med just nu.
                  

Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Kim

Roligt! Jag är också ett fan av Gardell - både på scen och hans böcker! Dok älskar jag böckerna snäppet mer - mannen är ett geni :-)

2007-10-04 @ 23:17:36
URL: http://qrious.blogg.se
Postat av: Marina

Han är galen...:-)

2007-10-05 @ 08:03:50
Postat av: TiniTott

Kim: Visst är han underbar. Älskar hans böcker jag med =)
Marina: Lite smått *skratt* =)

2007-10-05 @ 10:38:14
URL: http://tinitott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...