Helkväll med läckra karlar

ladies_night


Japp, det var vad det var. Mousserande vin vid ankomst, fotografering av proffsfotograf från Aftonbladet, vinprovning och skvalmusik från piano. Eskorterade av hovmästare till bordsplatserna, god mat och sen började äventyret...

En helt suverän show är mitt utlåtande. Att den fick dåliga recensioner efter premiärkvällen kan jag inte förstå. Visst vissa skämt kanske var lite väl låga ibland, och jo pussarna blev tråkiga efter tredje gången, men bortsett från de små petitesserna var det verkligen super. Jag skrattade stundvis som jag inte skrattat på länge. En härlig kompott med skämt och sketcher, sång och musik. Martin Stenmarck framförde  Sjumilakliv och nya låten Hundra år från nu så man fick gåshud. Och Kjell Bergqvist i rollen som Daddy Cool under låten med samma namn, klockrent =) Mikael Tornving i rollen som representant för Leksands Kommun, visade deras nya genusrapport som innebar ökad säkerhet för kvinnor i samhället. Tex ett säkerhetspaket för att undvika att slå av klacken i springbrunnar, Suveränt! Några nakenchocker blev det inte heller, på sin höjd någon uppknäppt skjorta, eller under gympasset iklädda shorts och linne, det var nog det närmsta de kom under hela kvällen. Men visst är det väl nog så sexigt med skjorta, väst och kavaj? Tillsist äntrade även Måns scenen för att öppna kvällens nattklubb. Lite lång väntan kan man tycka, och kanske någon mer låt hade varit skoj, men väl värt det när det började. Sicken liten läckerbit ;) Däremot lite patetiskt med damer på 45+ som gör allt för att tränga sig framför en för att komma nära honom, nästan intill slåss om jag ska vara helt ärlig. Alkoholen, den alkoholen säger jag bara...

Jag kan nog ösa ur mig superlativer hur länge som helst känner jag, för så bra var det verkligen, men förutom ovan nämnda små petitesser var en annan negativ känsla under kvällen maten. Överallt har det stått att man skulle bli serverad en skaldjursplatå, och jodå, runt omkring oss satt merparten och åt just skaldjursplatå. När våran mat kommer in dock, visade det sig att vi fick en tallrik kallskuret med rostbiff, lax, paté och potatissallad. När vi frågade om varför vi inte fick skaldjursplatån fick vi till svar att det stod på biljetten att vi inte skulle ha den. Frågan är bara vem valde åt oss? Vid inköpet av biljetterna fick vi aldrig välja mat. Två personer bredvid oss fick samma mat de oxå, medan de på andra sidan om oss fick skaldjur. Däremot hade de två olika paren en annan kod på sina biljetter mot vad vi hade, så frågan är om vi inte fick deras mat och tvärtom. Maten var hur som helst jättegod, så jag har inget att klaga på där, blev bara lite snopet när vi hade sett framemot skaldjur och fick något helt annat. Lite irriterande var det, fast vi kan ju trösta oss med att tjejerna bredvid som fick skaldjur hellre hade velat ha våran mat *fniss* Summan av kardemumman, en show helt klart värd att gå på. Är de tillbaka igen nästa år, och i närheten, så är jag en given gäst. Med middagsbiljett även denna gång, för det blev verkligen en helkväll.


Foto: Privat - TiniTott

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt att få se en sådan härlig show! Det kan man leva länge på :) Ha en toppenskön helg! KRAM

2007-09-22 @ 11:38:20
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se
Postat av: TiniTott

Jenny: Ja verkligen =) Detsamma till dig, kram!

2007-09-22 @ 20:39:59
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Lilla My

Så roligt med ett livebesök hos grabbarna.Låter som en lyckad kväll.Ha det bra!

2007-09-23 @ 08:11:08
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Theasrum

Jag vill också se den showen!

2007-09-23 @ 13:41:21
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Marina

Jag skulle oxå vilja se den showen...Ha d bra!
Kram!

2007-09-23 @ 14:00:40
Postat av: tina

Vad kul att det var lyckat..skulle verkligen vilja se showen själv!!!Ha det gott!
kram

2007-09-24 @ 00:23:53
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Petra

Det var en helskön kväll :)

2008-04-26 @ 19:52:01
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...