Återvunna rosor

rosor
Vid avresestäd på en stuga/lägenhet så ska allt som den gamla gästen lämnat kvar kastas. Dvs, står det tex oöppnade förpackningar av något i kylen eller i skåpen så ska det bort. Det är då upp till oss att välja om vi vill kasta det eller ta det med oss hem. Min medarbetare som jag gick med igår meddelade glatt att man kan tjäna in en del matpengar via det här jobbet =) Likaså om det blivit över toalett- eller hushållspapper efter förra gästen ska detta plockas bort. Ja iallafall om det är större mängder det vill säga, en extra rulle ska lämnas om det finns över men annars så är det meningen att gästen ska ha med detta själv. Så papper är även det något jag tydligen inte ska behöva inhandla så mycket mer av :D Igår eftermiddag var jag på ett av hotellen här och städade lägenheter. Gästerna här hade köpt (eller fått vad vet jag =) en bukett rosor som stod på ett bord. De började bli lite slokade och har väl sett sina glansdagar, men än har de allt lite att ge. Så eftersom dessa skulle ut på något sätt, så tog jag med dem hem istället för att kasta dem. Återvinning alltså =) hihi Så nu har jag ett par rosarrangemang runt om i lägenheten. För även om de är lite slitna i luggen så sprider de ännu sin charm tycker jag.


Foto: Privat TiniTott

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så fint det blev! Det är härligt med rosor! Och nu fick du ju dem gratis. Skönt att slippa köpa toapapper, det är en tråkig sak att lägga pengarna på.

2008-02-05 @ 09:20:10
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: TiniTott

Johanna: Ja rosor är fina, blir inte så ofta man köper dem själv dock så det var smidigt =)

2008-02-05 @ 13:55:03
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Mamma millan

Hej , vilken mysig blogg du har!! Ser att du var samma snirkliga svarta duk som mig..visst är de läckra!!

2008-02-05 @ 14:20:48
URL: http://mamma-millan.blogspot.com
Postat av: Anne-Lene

Vilken fin blogg du har.

2008-02-05 @ 14:48:15
URL: http://tammela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...