Färginspiration för sovrum

Funderingarna pågår för fullt över hur jag vill ha det i mitt sovrum. Lapparna på min lilla inspirationstavla blir fler och fler. Just nu är det tankar om färgsättning som cirkulerar, det känns ju som det är en bra sak att börja med =) Mitt sovrum är tapetserat i blått, en ganska ljus nyans med lite silverblänk i. Den känns väldigt sval och mysig tycker jag. Att tapetsera om ingår inte i planerna, dels för att jag gillar tapeten jag har men även för att det inte är ekonomiskt genomförbart. Så grundbasen i det hela blir ju då blått. Jag har börjat med att lägga till svart/vitt, bla i hyllor och sänggavel, och det känns som att det temat får fortsätta. Men det känns ganska stelt och kalt med de färgerna, så jag har tänkt och tänkt på vad jag skulle lägga till. Det jag kommit fram till i dagsläget är färgerna lila och silver. Tror faktiskt att det kan bli ganska bra. Känslan blir lite svalt krispig tycker jag själv. Jag har satt ihop ett litet färginspirations kollage för att få en idé om hur det skulle funka ihop med varandra. Sakerna kommer från IKEA och Ellos.

Vad tycker ni? Välkomnar alla möjliga förslag och idéer. Fel färger? Rätt färger? Något annat som bör till? En matta har jag oxå med i kollaget, främst för att golvet är iskallt. Det är som att kliva upp på ren iskall betong om morgnarna, inte så roligt ;)

farg_sovrum

IKEA

Krämare väggspot 99:-

Pernilla tyg 59:-/m

Isig blockljus 25:-/st

Indira överkast 99:-
Felicia pläd 99:-
Felicia kudde 59:-
Hedda kudde 39:- 
Egeby matta (165*230) 629:-

Isig blockljusstake 89:-

Skimmer ljusstake (23-35 cm) 79-99:-
 

ELLOS


Silverblomma kuddfodral (2-pack) ord.pris: 99:- Just nu: 49:-

Isa sängkläder (6 delar) 259:-



Bild: Eget collage med bilder från ikea.se, ellos.se
Färgkartor: Gjorda i Photoshop CS2 med bild från alcro.se

Kommentarer
Postat av: Vicke

Jättefint och vad bra att sätta i hop ett kollage för att bli inspirerad och kunna välja och inspiras vad man ska välja. Superfint tror jag det blir!
Kram

2008-01-13 @ 21:44:39
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: TiniTott

Vicke: Tack så mycket =) Ja jag kom fram till att det borde vara lättare att ta ett beslut när man ser det visuellt =) Kram!

2008-01-13 @ 23:17:56
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag tror att det kommer bli jättefint!

2008-01-14 @ 08:54:42
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Camilla

Go for it! Tror det kan bli najs ;)
Kram

2008-01-14 @ 09:17:03
URL: http://inmyhome.blogg.se
Postat av: Helena

Så vackert du har satt ihop det. Det ser jättefint ut. Är det efter alla roomservice program på TV som vi har blivit som galna. Gubben här hemma sliter sitt hår :0)
Men det är ju så kul. Får man se resultatet sedan?
Kram.

2008-01-14 @ 19:28:24
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Theodoradele

Great work,webmaster,nice design!

2010-05-12 @ 09:18:28
URL: http://theodoradele.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...