Orienterare överallt


Det kan man säga att det är den här veckan, inte så mycket ledig tid över. Denna vecka har nämligen O-ringen landat här i Sälen och det är proppat med folk överallt. Själv jobbar jag extra i en av receptionerna på fjället, vilket är superskoj. Det har oxå blivit ett pass i mässtältet för En svensk klassiker. Därifrån är även bilden med O-ringens maskot. Det ska tydligen vara ett troll, men jag hävdar bestämt att det är en Alien. Den ser då mer ut som det än ett troll tycker jag =)

Nog för att jag visste att det skulle vara mycket folk den här veckan, men oj oj oj. Det är lika mycket folk här nu som en fullbelagd vintervecka. Inte ett enda boende finns ledigt att tillgå och det är folk precis överallt. Aldrig har jag heller sett så många själar cykla runt på fjället haha. Det hör inte till vanligheterna direkt. Men riktigt skoj är det med allt folk och alla aktiviteter runt omkring. Har dock inte tagit mig ut och tittat på någon av etapperna. Det är alldeles för mycket folk och trafik för att ens tänka på att tränga sig fram med bilen själv bara för att titta. Det skulle vara roligt att se hur allt gick till dock, men jag får nöja mig med de bilder man får se. Kommer att bli ganska tomt dock när alla åker hem igen =)


Foto: TiniTott m mobilkamera

Kommentarer
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Maskoten heter Olfar. Ja O-ringen är riktigt stort, hörde att det var 22 000 anmälda i år.

2008-07-24 @ 21:04:26
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Kanske borde säga att min familj och massa släktingar orienterar, det är därför jag vet. Så jag har hållt tummarna hela veckan och lite extra blir det imorgon.

2008-07-24 @ 21:05:35
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: TiniTott

Johanna: Ahh det visste jag inte =) Käckt namn på den. Åh så skoj, jag kan hålla tummarna jag med =)

2008-07-24 @ 22:56:41
URL: http://tinitott.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Jag och sambon hade funderingar på att åka upp till Sälen igår för att vara på plats och kolla på sista etappen idag, men sambon var tvungen att jobba. Så tyvärr får jag sitta här på jobbet och följa resultaten via datorn. Ha en trevlig helg!

2008-07-25 @ 08:56:18
URL: http://inredning.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...