Tillbaka i verkligheten


Då var jag tillbaka i verkligheten och vardagen igen. Det blev lite längre bortatid än jag hade tänkt, men det var skönt att koppla av lite. Simmarhelgen har avlöpt bra. På fredag eftermiddag gick jag iväg för att titta på Vansbro Halvsim som min kompis Jimmy simmade. Med bravur ska tilläggas *applåder* Sträckan är på 1,5 km, och ingår i Halvklassikern. Senare på kvällen var det dags för SM i Open water 5 km. Roligt att titta på eliten när de simmar. Bland annat deltog Eva Berglund, som är Sveriges representant i OS i just simning i öppet vatten.

På lördagen var det så dags för mig att hoppa i det blå och simma Vansbro Tjejsim. En sträcka på 1 km. Det gick sådär måste jag säga. Hade gärna gjort pers (personlig rekord), men tyvärr gick det inte den här gången. Är så mycket som ska spela in som bra vattennivå, vattenflöde mm. Men det gick hyfsat iallafall. Detta var mitt femte tjejsim. Tiden blev 27:01, inte så nöjd med den som sagt men men.

På söndagen var det så dags igen, denna gången för Vansbrosimningen på 3 km. Kändes bättre än lördagens sim, men inget personlig rekord den här gången heller. Det blir nog hårdträning inför nästa år har jag en känsla av ;) Tiden blev 1:16:43. Valde att starta på motsatt sida mot vanliga fall, vilket jag kommer att fortsätta med. Det blev inte alls samma trängsel när man slapp hamna mitt i klungan. Inte lika många sparkar fick man heller. Alltid positivt =)

Sen avslutades en trevlig simmarhelg med prisutdelning. Mest imponerad under helgen är jag av simmaren Anders Olsson från Hagfors. Handikappsimmaren som tog guld i Paralympics i Aten. Han är så grymt duktig och är en otrolig inspiration. Drömmen vore ju ett par träningspass med honom, då vore det nog inga problem att göra pers nästa år haha. Bilden ovan är just på Anders när han simmar SM Open Water på fredagen. Han ni inte läst hans bok Det finns ingen gräns är det något ni absolut ska göra. En makalös historia över vad han har gått igenom och hur han tagit sig igenom det. Men boken är även en enorm inspirationskälla som skänker kraft till vilken människa som helst. Inte bara simmare.


Foto: Privat TiniTott - Anders Olsson SM Open Water, Vansbro 080711

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

SÅ fint du fixat till i headern!

Även jag är tillbaka, nog för att jag tog en kortare ledighet än dig!!

Hoppas allt är bra!

Lisa

2008-07-20 @ 23:16:40
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Tack för senast, alltid kul med simmarhelgen! Kramkram!

2008-07-21 @ 09:31:09
URL: http://www.huskan.dk
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Kul att du är tillbaka!

2008-07-21 @ 13:51:27
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: TiniTott

Liza: Tack =)

Jimmy: Tack själv =) Kramisar

Johanna: Tack så mycket =)

2008-07-21 @ 21:42:08
URL: http://tinitott.blogg.se/
Postat av: Karstenruna

Keep the good works comming.

2010-04-26 @ 12:29:37
URL: http://karstenruna.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...