Melodifestivalen 2009: II


Inlägget för deltävling två blev tyvärr ganska så sent, mycket beroende på att jag legat sjuk hela veckan. Men jag tänkte iallafall få ut det innan det är dags för nästa =) Tyckte inte denna del hade så mycket att bjuda på dessvärre. Amy Diamond har ju alltid poppiga, glada låtar och jag tycker den är helt okej. Hade dock hellre sett henne direkt till finalen än pudelrockarna. H.E.A.T vet jag inte riktigt vad jag ska säga om, att den inte platsar i melodifestivalen är ju uppenbart, men som gammal hårdrockare måste jag ändå medge att jag gillar låten. Fast fel forum som sagt. Lili & Susie hade jag lite förväntningar på, och jag tycker nog att de lyckades ganska bra. Låten är godkänd, och andra chansen var de värda. Sen Måns... allas vår gulliga Måns, finns det så mycket mer att säga? =) Gillar hans låt absolut och raka vägen till finalen var den enda. Cookies & Beans hade en bra låt med, fast jag lyssnar hellre på den utanför Melodifestivalen. I grund och botten behövs det en viss typ av låt för att passa in i den här tävlingen, när det sen väl kommer till kritan. Måste ju även nämna Markoolio, hans parodi på Rysslands vinnarbidrag från ifjol fick mig allt att dra på smilbanden. Summa summarum, Måns och Amy bäst den här gången, och ett plus i kanten till Lili & Susie.


Kollage: TiniTott

Kommentarer
Postat av: Nina

Va trist att du varit sjuk! :( Jag undrade senast igår vart du tagit vägen. Skoj att läsa dina kommentarer om deltävlingen, ännu skojigare att vi inte tycker direkt lika. :)) Jag tyckte att för en gångs skull så fanns det många bra låtar i samma tävling. haha Men jag är absolut inte så insatt vad som gäller i stora tävlingen. :)) Trevlig helg på dig, hoppas du är pigg nu! Kram!

2009-02-20 @ 20:54:01
URL: http://ninaskreativakaos.blogspot.com
Postat av: Snusans Inredningsblogg

Ikväll smäller det igen! Tjohoo! Jag hejjar på BWO jag. :)

Hoppas du har en bra helg och att du är frisk nu!

2009-02-21 @ 09:43:22
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...