När man minst anar det...


är olyckan framme. Bilden visar mitt senaste "åk".  Helgen har varit skön och jag har fått lite tid med pojkvännen. Alldeles för lite tid i och för sig, men vi får ta igen det vid annat tillfälle. Tiden försvann väldigt fort när jag i fredags blev påkörd bakifrån vid ett trafikljus. Jag stod still, bilen flög in i mig och jag flög in i bilen framför. Vilket medförde skrynklig bil, spräckt kylare, bärgare, akutbesök, en j***la massa pappersarbete, en smärtsam nacke, yrsel, sjukskrivning från jobbet samt ytterligare läkarbesök för röntgen mm. Tack Gud för de underbara vänner man har som ställt upp och hämtat mig, följt med till akuten och skjutsat mig dit jag behövde. Vad skulle jag göra utan er? =) Ni är guld värda bara så ni vet och jag älskar Er!
 
Summa summarum, så är jag i grund och botten ok. Inga större skador tack och lov. Nacken mår inte bra, och det är bara att hålla tummarna att det är övergående så det inte blir något bestående av det hela. Imorgon blir det röntgen besök på lasarettet och sen hoppas jag att jag är i form för jobbet igen på tisdag. Det gör en lite lätt förgrymmad att missa arbetstimmar pga något man inte själv är orsak till. Men vad ska man göra =) Nu väntar jag bara på samtal från verkstan att lilla vanliga bilen inte är så skadad som den ser ut, och att försäkringsbolaget tycker det är värt att laga den.

Hoppas verkligen Ni andra har haft en mycket bättre helg ;)


Foto: TiniTott

Kommentarer
Postat av: Nina

Håller tummarna att det inte visar sig vara så farligt med nacken imorgon! Krya på dig kram!

2009-02-01 @ 18:28:00
Postat av: Anna

Åh nej, så hemskt!! Hoppas verkligen att nackbesvären är övergående! Tur ändå att du i alla fall stod still, så att det inte var en olycka i full fart från bägge hållen, om man nu ska försöka hitta något positivt i det hela. Kram Anna

2009-02-01 @ 18:34:11
URL: http://misstiili.blogspot.com
Postat av: Helena

Men usch och fy! Du verkar ha haft änglavakt i alla fall, tur att bilen blev skrynklig men inte du. ;-)

2009-02-01 @ 21:09:26
URL: http://helena74.wordpress.com/
Postat av: Maria

Oj vad dramatiskt! Håller tummarna för att nacken inte tagit permanent skada.

2009-02-01 @ 23:29:18
URL: http://vimsig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...