Äventyr i blåbärsskogen

Igår gav jag mig ut för att uforska den lilla skogen bakom där jag bor. Det var visserligen en liten skog, mellan hyreshus och väg, men oj vad jag insåg att jag saknar den stora, tysta skogen "därhemma". Det är visserligen skönt att jag på fem minuter kan ta mig ut i skogsmark, men det blir nog till att ta bilen en bit iväg om man vill ha den riktiga skogskänslan. Men det funkar ju för en avkopplande promenad iallafall =) Anledningen till utforskningen var bla att plocka lite blåbär, och det lyckades jag med. Fanns hur mycket som helst. Så ikväll är planen att jag ska baka en blåbärspaj och bjuda grannarna på.


Foto: TiniTotts mobilkamera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...