Deltävling III

Liiiite sen med förra veckans deltävling, men bättre sent än aldrig var det nån som sa :D Har fortfarande inte sett den här omgången på tv, eftersom jag var i Leksand under tv-sändningen, men ska försöka göra det någon dag. Man ser ju mer detaljer på tv än live.

Den här gången består collaget även av lite privata bilder. Satt rätt högt upp, så även med maxzoom kom man inte så nära. Men tillräckligt iaf =) Tänkte göra ett eget inlägg om Leksand äventyret så jag berättar inte så himla mycket om hur det var just nu. Men jag kan iallafall säga att det var en grym stämning och superkul! Jag och min kompis Anna (+ min plast-brorsdotter Martina) deltog i en frågesport som arrangerades av coop inne på arenan och vi vann! Hur kul som helst =) Mycket skoj runtomkring var det.

Men nu till själva deltävlingen. Tycker att artistfältet faktiskt höll ganska bra nivå den här gången. Trean brukar ju kunna vara lite sämre annars, men jag gillade många av låtarna. Pojkbandet Youngblood var först ut, och jag tycker dom var helt ok. Kul att de kom till andra chansen. Andreas Johnson är ju en av mina personliga favoriter och jag hade gärna sett honom direkt till final istället för den andra fjanten. Men han har tack och lov en chans till. Maria Benhajji (webbjokern) hade en fin låt, men hennes klänning, wow den var otroligt vacker. Mattias låt var ok, hade kanske väntat mig lite mer. Men funkar. Hade hellre skickat den till Andra chansen och haft Andreas till final. Den var definitivt BRA mycket bättre än herr Ranelid. Hade ju hört en massa om den grova texten och bla bla bla, men den kan jag inte säga något om. Jag hörde den nämligen inte :D Allt som hördes var en grötig skånska och ibland kom ordet Kärlek. Därimellan hördes bara ett bludder tack och lov! Love Generations låt var sämre än förra gången, har inte nåt direkt att säga om den. Fast deras scenkostymer var urhärliga, häftigt tycker jag. Och det självlysande avsnittet var hur coolt som helst =) Men sen, till sist, kvällens givna stjärna, Molly Sandén. Vad vacker hon var, och vilken låt och inlevelse. Man riktigt hörde på hennes röst hur hon levde med låten. Det framförandet var helt magiskt live, hoppas det gick ut lika bra i tv. 8-åriga Martina som var med mig har Molly som idol och hon var överlycklig :)


Bild: Eget collage med bilder från svt.se samt TinaM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...