Badrumsinspiration del 1

Det Stora Avslöjandet är här! Färgen på badrummet... Det var SÅ svårt att bestämma sig, TACK alla ni underbara där ute som gav mig tips och råd. När jag första gången såg tapetproverna sa jag Beige direkt, för jag gillade inte övriga. Jag satte upp dem på badrumsväggen och spenderade timmar (snarare 10 minuter åt gången, men det kändes som timmar) på toalocket och funderade på vilken som passade bäst. Efter era råd om aquafärger snurrade jag ett tag in på blått och det var nära, nära. Men tillsist föll ändå valet på den beige. Det hade säkert blivit bra med den blå med, men jag är lite orolig för att det skulle bli för dominerande. Golvet var nästa dilemma, var inne på grönt ett tag efter Linneas inlägg, för det kändes verkligen bra till den beige, men jag fegade ur även där och det blev den brunbeige. Men jag tror det blir bra faktiskt, nu när färgerna lagt sig lite. 

Har försökt få ihop ett litet inspirationskollage över hur mitt badrum skulle kunna knytas ihop. Det är inte speciellt stort så jag har väl inte tänkt trycka in alltihop, men det är mer för att ge mig inspiration och få mig att tänka till lite. Brunt och turkost ligger redan i tanken eftersom jag redan har börjat med de färgerna som accent, serien Molger från IKEA är också något jag gillar. För att få in den varma träfärgen. Har även lite ek som jag haft tidigare som kanske får vara kvar, eller om det uppdateras allt eftersom.
Gröna växter är ett måste för mig som älskar dem fullkomligt. Likaså ljuslyktor i någorlunda mängder.
Duschdraperiet blev inhandlat under förra veckan, föll fullkomligt för nedanstående från Åhléns, dock inte denna gråa färgen utan mitt har medaljongmönster i vitt mot vit bakgrund.

Så inspirationen har börjat och pågår för fullt, och ett framtida resultat kommer definitivt att uppvisas här på bloggen. Mer inspiration kommer säkerligen det med efter vägen.

Badrumsinspiration del 1

Bild: Eget kollage med bilder från ikea.se, granit.com, ahlens.se, tarkett.se, hímla.se samt  josefssons.se

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad kul, flera inlägg sedan jag kikade in här senast! :) Tror att du gjorde ett bra val till badrummet, efter alla kval (oj vilket dåligt rim)! Nu kan du ju komplettera med färger i handdukar o allt sånt i stället! :-)
Och TACK för den jättefina kommentaren på min blogg, det är såå kul att höra att du uppskattar det jag gör!

2006-10-31 @ 20:12:24
URL: http://hemmahoslinnea.blogspot.com
Postat av: JUNITJEJ

Vilka fina saker! Man vill handla! Jag gillar din blogg skarpt! Den är så hemtrevlig att man vill komma hit felr gånger. ha det gott!

2006-11-02 @ 23:18:25
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Tina

Junitjej: TACK så otroligt mycket, vad snäll du är. Kul att du gillar min blogg =)

2006-11-10 @ 16:55:31
URL: http://tinitott.blogg.se
Postat av: Anonym

Superfin blogg :) Vad heter denna gråaktiga färg du har här på bloggen? Vilket nr på färgkartan? MVH Vicky

2010-09-20 @ 14:41:39
URL: http://vickysangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...